Podczas ciąży ciało kobiety zmienia się często nie do poznania. Sam poród to wielkie wyzwanie dla organizmu, któremu kobieta musi sprostać. Powłoki brzuszne muszą dojść do siebie po nadmiernym rozciągnięciu, a kobiety narażone są na przepukliny i dokuczliwe bolesności.

Pas poporodowy – prawdziwa pomoc w walce o szybki powrót do sił

Ochrona brzucha i całego korpusu jest bardzo istotna po porodzie. Skóra kobiety jest rozciągnięta, a w całym ciele występują zmiany anatomiczne, hormonalne i morfologiczne. Pas poporodowy brzuszny to bielizna, która wesprze Twoje ciało w powrocie do zdrowia. Łagodzi bóle, zabezpiecza korpus, zapewnia komfort i umożliwia szybszy powrót do aktywności fizycznej. Cały aparat, który był odpowiedzialny za podtrzymanie narządów rodnych po porodzie jest bardzo nadwyrężony i wycieńczony. Cierpią także głębokie mięśnie dna miednicy czy pochwy, które po tym długim okresie są osłabione. Zwykłe czynności, a tym bardziej ćwiczenia fizyczne mogą okazać się ciężkie. Pas poporodowy zapewni Ci ochronę w powrocie do aktywności i wysiłku. Pamiętaj jednak, że zbyt długie i częste noszenie go może sprzyjać zanikaniu mięśni brzucha, a po porodzie bardzo ważne jest wzmocnienie go.

Kiedy zacząć ćwiczyć po porodzie?

Powrót do formy sprzed porodu dla wielu kobiet jest ciężki i wydaje się wręcz niemożliwy. Niewiele z nich powraca do tego samego stanu co sprzed ciąży, ale ćwiczenia fizyczne są wręcz koniecznością, aby poczuć się lepiej i odzyskać pełnię sił. Fizjoterapia poporodowa to pierwszy krok po porodzie, który tylko nieliczne z nas wykonują. Seria specjalnych ćwiczeń na chwilę po porodzie może przyspieszyć powrót do zdrowia, ale niestety niewielu położników wciąż doradza to młodym matkom. Powrót do aktywności powinien być natychmiastowy, ale z rozsądkiem i ważąc każdy krok. Warto pamiętać, że wszystkie kobiety się od siebie różnią i w odmiennym czasie dochodzą do siebie. Łączy nas jedno, nasze ciała muszą się zregenerować, a my musimy im dać do tego bodziec. Przede wszystkim należy pamiętać, że formę, rodzaj, intensywność ćwiczeń należy konsultować z lekarzem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close